چه لباسی برای رفتن به کنسرت مناسب است؟

در هنگام رفتن به کنسرت، همواره این سوال ذهن شما را درگیر می‌کند که آیا لباس رسمی بپوشم یا غیر رسمی؟ به طور کلی، کنسرت موسیقی تقریبا یک رویداد غیر رسمی است.‌ با توجه به این نکته پوشیدن لباس‌های با سبک کژوال توصیه می‌شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با لباس مردانه و زنانه مناسب کنسرت آشنا بشویم.

لباس سبک کژوال برای رفتن به کنسرت

یکی از ایده‌آل‌ترین استایل‌ها برای رفتن به کنسرت، استایل سبک کژوال است. شما به کنسرت می‌روید که نهایت لذت را از آن ببرید، پس پوشیدن لباس‌های تنگ، انواع کفش‌های پاشنه بلند، مانتو، کت و شلوار‌های سبک رسمی، می‌توانند موجب اذیت شما در طول کنسرت بشوند. استایل کژوال یکی از راحت‌ترین نوع استایل‌ها است که شما از لباس‌های راحت و در عین حال مدرن استفاده می‌کنید. کفش‌های اسنیکر چون کفش‌های کتانی، شلوار‌های جین مام و انواع مانتو‌های گشاد و یا پیراهن‌های پارچه‌ای، شال و روسری نخی، می‌توانند بهترین انتخاب برای سبک لباس کژوال برای کنسرت رفتن باشند.

لباس زنانه مناسب کنسرت

همان طور که می‌دانید لباس زنانه مناسب برای کنسرت باید از سبک خاصی تبعیت بکند. اما ما در اینجا پیشنهاد‌های جالبی به عنوان لباس زنانه مناسب کنسرت داریم.

  • استایل اول: برای رفتن به کنسرت، می‌توانید از شلوار‌های جین راسته یا مام، شال نخی تک رنگ، کفش کتانی استفاده کنید. بهتر است شلوارهای جذب چون شلوار‌های اسکینی را برای راحتی بیشترتان در کنسرت نپوشید.
  • استایل دوم: پوشیدن مانتو نخی عبایی جلو باز یا مانتو چهار‌خونه، شال یا روسری نخی بدون طرح، کفش کالج و شلوار پارچه‌ای یا کتان، می‌تواند یک استایل جذاب زنانه برای رفتن به کنسرت باشد.

لباس مردانه مناسب کنسرت

لباس مردانه که قرار است در کنسرت پوشیده شوند، باید حداکثر راحتی را دارا باشند. علاوه بر اهمیت استایل شیک و در عین حال راحت برای لباس زنانه در کنسرت، باید آقایان نیز لباس مناسبی در کنسرت بپوشند.

  • استایل اول: استایل دبل جین، یک سبک لباس مناسب و فوق العاده جذاب برای آقایان در هنگام رفتن به کنسرت است. یک شلوار جین راسته، پیراهن جین و کفش کتانی سفید با یک تیشرت رنگ دلخواه در زیر پیراهن، می‌تواند استایل دبل جین شما را تکمیل کند.
  • استایل دوم: در زمان رفتن به کنسرت، پوشیدن پیراهن‌ها یا تیشرت‌های تک رنگ، همراه با شلوار‌های پارچه‌ای را فراموش نکنید. کفش‌های اسپورت و کتانی‌ها نیز می‌توانند همراه پیراهن‌ها و تیشرت‌های تک رنگ پوشیده شوند. دقت بکنید، اگر تیشرت آستین کوتاه استفاده می‌کنید، می‌توانید از پیراهن چهار‌خونه یا ساده هم روی آن بپوشید.

لباس مناسب انواع کنسرت‌ها

یک نکته حایز اهمیت در هنگام رفتن به کنسرت این است که تمام کنسرت‌ها به یک صورت برگزار نمی‌شوند. پس در زمان انتخاب لباس مردانه و زنانه مناسب کنسرت، این نکته را در نظر بگیرد که به عنوان مثال جو کنسرت سنتی با کنسرت پاپ متفاوت خواهد بود. پس می توانید در استایل لباستان متناسب با نوع کنسرت تغییراتی ایجاد بکنید.

لباس مناسب کنسرت سنتی

کنسرت‌های سنتی همواره طرفداران خاص خود را دارا هستند. در زمان رفتن به این نوع کنسرت‌های موسیقی، بهتر است از سبک لباس هنری، سنتی و اسلیمی پیروی کنید. بانوان می‌توانند از روسر‌های طرح اسلیمی، مانتو‌های گلدوزی شده و یا تکه دوزی شده استفاده بکنند. مردان نیز بهتر است پیراهن‌های کنفی یا نخی با طرح خوش‌نویسی شده و یا تیشرت‌هایی با طرح‌های ایرانی_اسلیمی و کفش‌های کتانی ساده را در کنسرت‌هایی با سبک سنتی بپوشند. سبک مینمال نیز که یک استایل راحت و بدون زرق و برق بوده، می‌تواند برای رفتن به کنسرت سنتی چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها مناسب باشد.

لباس مناسب کنسرت پاپ

کنسرت‌های موسیقی پاپ جزء پرطرفدار‌ترین کنسرت‌ها به خصوص در میان قشر جوان هستند. در این نوع کنسرت، احتمالا حال و هوای شادی را تجربه می‌کنید. بهتر است شما نیز برای پیروی از جو شاد کنسرت از لباس‌های راحت و در عین حال رنگی استفاده کنید. لباس مردانه و زنانه برای رفتن به کنسرت پاپ می‌تواند از جنس نخی، کتان و در رنگ‌‌ و طرح‌های متنوع باشند.

لباس مناسب کنسرت راک

اگر طرفدار شور و هیجان هستید، پس کنسرت‌های موسیقی راک می‌تواند برای شما جذاب باشد. باید بگویم راک حتی یک نوع سبک و استایل خاص در لباس پوشیدن بوده که در دهه‌ی ۵۰ میلادی در بین نوجوانان و جوانان آمریکایی و اروپایی طرفداران خاصی داشت. از بارز‌ترین مشخصه‌ی این استایل می‌توان به شلوار‌های جین زخم‌دار، کاپشن چرم، شلوار چرم، انواع پیراهن و تیشرت‌های طرح‌دار، انواع ساعت و اکسسوری‌های طرح‌دار به رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید اشاره بکنیم. پس در زمان رفتن به کنسرت‌های راک، می‌توانید از سبک لباس راک نیز استفاده بکنید، گرچه می‌توانید از افراط‌گرایی در این سبک هم پیروی نکرده و کمی به سمت سبک مینمال و سادگی پیشروی بکنید.

لباس مناسب کنسرت متال

موسقی سبک متال، به نوعی یک قدم جلو‌تر از کنسرت‌های سبک راک از نظر شور و هیجان است. احتمالا با ورود به سالن‌های این کنسرت‌ها با فریاد‌ها و به نوعی آوا‌های بلند هیجانزده خواهید شد. لباس مردانه و زنان مناسب کنسرت راک باید به نوعی از این نوع سبک موسیقی پیروی‌ بکند. سبک استایل متال هم در دهه‌ی ۷۰ میلادی در بین جوانان بسیار باب میل بوده و درواقع می‌توان آن را دنباله رو استایل راک اما به شکل افراطی بدانیم. چرم در پیراهن و شلوار، اکسسوری‌های پر زرق و برق، آرایش چشم حتی در بین آقایان، دستمال سر، دستکش چرم، شلوار جین زخم دار از مشخصه‌ و المان‌های ویژه‌ی استایل راک است. پس شما هم در زمان رفتن به کنسرت‌های موسیقی راک، می ‌توانید از المان‌های اشاره شده در استایل خود استفاده بکنید.

سخن پایانی

کنسرت یک رویداد ویژه است که برای رفتن به آنجا، باید لباس خود را به گونه‌ای انتخاب کنید تا با فضا هماهنگ باشد و در عین حال احساس راحتی هم بکنید. به یاد داشته باشید، برای یک کنسرت در فضای باز در هوای گرم، مانند یک کنسرت در یک مکان دارای تهویه مطبوع لباس نمی‌پوشند.

آهنگ شاد

کانال تلگرام ناحی موزیک

  • دوشنبه 04 دی 1402
  • 0 دیدگاه
  • 1585 بازدید

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]